Thursday, July 15, 2010

A család új kedvence: Rakott vinete (padlizsán)

A napokban többször is készítettem ezt a fajta eledelt, mivel a családomnak nagyon tetszett. Barátaim is érdeklődő pillantásokkal néztek, hogy mit is készítek?! Nagymamám tippelni próbált, hogy mik lehetnek benne :)) ki hogy érte, de mindeki valami pozítív jellegű hozzászólással látta el!

Hozzávalók:

  • 15 dkg vaj
  • 3 evőkanál liszt
  • 2-3 dl tej
  • 3-4 nagyobb padlizsán
  • 25 dkg paradicsom
  • 3-4 paprika
  • 1 hagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 kötés petrezselyem 
  • bors
  • oliva olaj
  • zöldfűszerek
  • 25-30 dkg reszelt trapista sajt
  • pirított hámozott napraforgómag (én Mogyit használók)
A vajat megolvasztjuk, levesszük a tűzről , hozzáadjuk a lisztet és aranysárgára piritjuk majd apránként, folyamatos kevergetés mellett a tejet is ráöntjük. Ez lesz a Bechamel mártás amit én jól megfűszereztem, így nem kellett részletkben csinálni. Szóval ezután nyugodtan megszórtam a zöldfűszerekkel meg a sóval :) Visszatettem a tűzre és folyamatosan kavargattam, amíg a a mártás besűrűsödött. Eredetileg karikákra kellene vágni az összes zöldséget. Hát én egyszer megpróbáltam, de nagyon időigényes, úgyhogy változtattam. Megkockáztam mindent,  majd külön a padlizsánt és külön a paradicsomot előprírítottam egy kicsit. Utána a hagymát, a fokhagymával és a petrezselyemmel megpirítottam, majd a zöldségpaprikát is hozzáadtam.
Kivajazunk egy jénai tálat és megszórjuk az összeőrölt tökmag egy részével. Rétegezve lerakjuk a zöldséget, Bechamelt, reszelt sajtot. A tetején csak padlizsán, sajt és a maradék tökmag.
Előmelegített sütőben kb 30 percig sütjük.


2 comments:

Orsibabba said...

Ezuton is kivanok Boldog boldog szulinapot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:) Es a (padlizsan) nalunk is teritekre kerul hamarosan!:)

Fondantina said...

Köszönöm Orsikám :D puszi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails