Wednesday, April 14, 2010

Pasta Con Spinaci (Spenótos tészta)


Kedves Olvasóink,


mivel, hogy épp a spenótot igen akciósan kapható ezért egy különlegességnek a receptjét fogom az elkövetkezendőkben veletek megosztani. Remélem elnyeri a tetszéseteket. :)

 

Hozzávalók: 

  • 500 g Tészta, én Farfalle-t használtam
  • 4 kisebb fej hagyma
  • 10 cikk fokhagyma
  • 2 dl tej
  • 1 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 3 evőkanál liszt
  • kb. 10 g vaj
  • 4 evőkanál vaj
  • só, bors, petrezselyem vagy egyébb zöldfűszer például majorana
A hagymát megpucoljuk és körökre vágjuk. A fokhagymát megtisztítjuk és apró darabokra vágjuk vagy áttörjük őket egy fokhagymatörő segítségével. Forró olajon megpirítjuk. Közben a spenót leveleket megmossuk és kisebb darabokra tördeljük. Ha a hagyma és a fokhagyma megpárolódott, akkor hozzáadjuk a spenótot és addig hagyjuk a tűzön míg összesik az egész. Egy másik edényben közben megolvasztjuk a vajat, hozzádjuk a lisztet és folyamatos kevergetés mellett hozzádjuk a tejet. Megfűszerezzük a tejes masszát és ráöntjük a spenótos hagymára, majd hozzáadjuk a citrom levet. Addig hagyjuk a tűz felett míg el nem kezd rotyogni, ekkor lezárjuk a tűzet és hozzádjuk a tejfölet. A tésztát zubogó sós vízben megfőzzük és leszűrés után összekeverjük a spenótos öntettel.

Buon appetito!

Fondantina

2 comments:

Hinyenc said...

remek recept! most, hogy szereztem abszolut friss spenotot, azt hiszem ki is probalom ezt a megoldast is!:) koszonom

Hinyenc said...

kiprobaltam, megcsinaltam es ahogy kerted a blogomon irok is rola!:)
minden tokeletes volt, en csak a citromot hagytam el es friss szerecsendiot reszelt bele. ennyi apro modositas szerintem belefer, es megegyszer koszonom a remek otletadast!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails