Monday, February 8, 2010

Ujabb csokis fincsisag:)

Merthogy multkorjaban (megijedve, hogy tobbe nem fogok ralelni:)) feltankoltam marshmallow-bol, azaz pille(malyva)cukorbol. Aztan nezelodtem a Nagyoknal...es ez tunt a legedesebb receptkenek:) Omlos keksz alap, habkonnyu cukor, es csokolade...ennel jobb parositast...:) Juliusi Daring Baker feladvany, az eredetije meg a FoodNetwork-rol. Remelem nem tul zavaro, hogy ennyire reszletezem a forrast, de tenyleg nem akarok "lopo" lenni, nem szokasom. Miota van merocseszem (cup-os), egyszerubb ezzel a mertekegyseggel dolgoznom. Igy szolna a recipe:
Alaphoz:
  • 3 csesze liszt
  • 1/2 csesze cukor
  • 1/2 kk so
  • 3/4 kk sutopor
  • 3/8 kk szodabikarbona
  • 1/2 kk fahej
  • 12 kanal (170 g-ot adtam hozza) vaj
  • 3 tojas
  • Pillecukor (a recept "homemade" pillecukorral kesziti, nekem adott volt)
  • 85%-os csoki a bevonashoz
Nagyobb, magasfalu keverotalba osszeontjuk a szaraz hozzavalokat, majd beletesszuk a vajat. Belekeverjuk, mig morzsas lesz (ekkor jott a magasabb falu edenybe valo atontes, vagy talan a mixer mellozese?!) a keverek. Hozzaadjuk a 3 tojast, es addig keverjuk-kavarjuk ("mixeljuk"), mig egynemu, puha masszat nem kapunk. Ekkor meg kezzel kicsit osszegyurjuk, majd mehet is a hutobe pihenni min 1 orat (max 3 napig tarthatjuk ebben a formaban...hutoben). Masfel ora utan kivettem a gyurma felet, es lisztezetlen deszkan kinyujtottam, majd kivagtam, es 180 fokos sutoben 7-8 percig sutottem. Ekkor a korongok (tesztaformak) tetejere 2-2 db pillecukrot tettem, visszatoltam a sutobe, es sutottem meg kb 3-4 percig, mig a teszta alja, szele szep barnas arnyalatot kapott. Sutobol ki, ujjbeggyel kicsit szethuzogattam a pillecukrot (hogy egyenletesebben fedje a formak tetejet), es hagytam kihulni. Par ora mulva (megerdemelt piheno...:)) csokit olvasztottam, es szerre belemeritettem a kekszeket (mar amennyi maradt... turelmetlen csalad...) Szobahomersekleten hagytam szilardulni...numnum:)
A megmaradt keksz adagbol (amit ugyebar 3 napig meg tarthatunk hutoben) meg kedden es szerdan is sutottem, ugyhogy ennyit az adagrol. Oszinten megvallva, keves ennel jobb kekszet ettem eddig. Az elmult ket napban meg csak annyit vatoztattam, hogy pillecukor helyett mogyorovaj-cukor, illetve kokuszkrem kerult "filling"nek. A kepekkel enyhe problemaim akadtak, de ma es holnap potolom!:)
Ma mar egy ujabb kihivas, a "dulce de leche creemcheese" volt teriteken, amirol holnap bovebben...
Numnum:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails