Thursday, November 25, 2010

Tehéntúrós gombóc

 Mostában, nem nagyon blogoltam, mivel a napjaim nagyrészét azzal töltöttem, hogy fordítottam a receptjeimen román nyelvre, mert találtam egy jó kis versenyt. Elég nehézkes volt ezeket fordítani, mivel a szakkifejezések nem nagyon mentek, úgyhogy sok időt vett fel. Még mindig versenyben vagyok szóval aki szeretne az szavazhat rám az alábbi linkre kattintva, itt alol megjelennek a képek minden képre, vagyis receptre külön lehet kattintani. Rákattintasz a képre és ott van egy olyan, hogy VOTEZA, ami azt jelenti h szavaz, ha ez megvolt akkor újból a nevemre kattintva lehet a többi receptre is szavazni. Igazán jól jönne a segítség :)
És akkor a gombócok :) ez a recept dédnagymamámtól származik,m egy igazi székely étek :)
Hozzávalók:
  • 400 g tehéntúró
  • 2 kanál gríz
  • 2 kanál prézli
  • 2 kanál margarin
  • 2 tojás
  • cukor
  • liszt
Elkészítés:
 A hozzávalókat a liszt kivételével mind összekavarjuk. Gombocókoat formálunk belöle és lisztbe forgatjuk, és forró sós vízben megfőzzük, majd a prézlit egy kevés olajon folyamatos kavargatás mellett megpírítjuk, ha a tűzet lezártuk lehet beletenni egy kevés cukrot. A forró vízből kivett gombócokata prézlibe forgatjuk és máris készen vagyunk. Melegen tálaljuk, az ízélmény fokozása érdekében dzsemet és/vagy tejfölet teszünk a tetejére.

Jó étvágyat!

Fondantina





2 comments:

Andi said...

Szia! és mi lesz a grízzel?

Fondantina said...

juuj elirtam a lisztet hagyjuk ki, mert kesobb abba forgatjuk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails