Tuesday, February 16, 2010

Ez mar brownie!:)



Ugyebar ott maradtam el, hogy elkeszult a brownie (utolag orulok, hogy idejeben elkeszitettem a fotokat, mert mara mar igencsak "megritkult" a barni letszam:))... Ez volt az elso ilyesfele amerikai sutim, eddig valahogy mindig sima piskotafelenek veltem (kello tavolsagbol szemlelve). Ez persze orias butasag volt reszemrol, dehat tapasztalat utjan tanul az emberpalanta. Az elozo cheesecake-es tapasztalatombol kiindulva, rogton dupla adagbol keszitettem a masszat...minden eshetosegre felkeszulten (ha veleletlenul "ossszemegy", vagy akarmi:)) A keverotalakkal meggyult a bajom, merthogy a gigantikus mennyiseg... Ezuttal fel csesze DdL-et gyartottam, de szerintem nyugodtan ki is hagyhato, egymagaban is hihetetlenul tomeny egy edesseg, csokimaniakusoknak meg ki sem lehet talalni jobb csemeget, tesztelve:)
Lenyegre terve: az eredeti adagolast jegyzem, en ennek a duplajaval mukodtem:)):
  • 115 g vaj
  • 170 g keseru csokolade
  • 25 g kakaopor
  • 3 nagy tojas
  • 200 g cukor
  • 1 kk vanilia esszencia
  • 140 g liszt
  • 100 g finomra apritott dio/mogyoro/egyeb magvak
  • 1 csesze/fel csesze Dulce de Leche
Felmelegitjuk a sutot 175 fokra. A fenti normal adaghoz 20x20 cm-es tepsit ajanlanak, en nagyobb tepsiben csinaltam (igerem legkozelebb beirom a parametereket!). Sutopapir a tepsibe.

Enyhen felolvasztjuk a vajat, hozzaadjuk a csokit, es tovabb melegitjuk, idonkent keverve, mig egynemu olvadekot kapunk. Ezutan hozzaadjuk a kakaoport, es jol elkerverjuk. En ettol a ponttol kezi mixerrel dolgoztam: folytonos keveres mellett egyenkent adagoltam hozza a tojasokat, a cukrot, a vaniliat, majd legvegul a lisztet, es az apritott magvakat. A masszaval meg is volnank.
Elo a kibelelt tepsit, bele a massza felet, ra a DdL felet, kis egyengetes, hogy mindenhova jusson a karamellbol, majd ra a megmaradt masszat, es a tetejere ismet karamell reteget, szinten kicsit "eldolgozva".
A teszta magassagatol, vaskossagatol fuggoen (tepsi meret/massza mennyiseg) fuggoen a sutesi ido 35-50 perc. Icipicit meg nott a sutoben, a tetejere meg edes kis karamellizalt reteg sult.
Tenyleg nagyon fini...volt:)



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails