Thursday, February 4, 2010

A Dulce de Leche esete Alfajores-vel...


Avagy hogyan hasznositsam a Dulce de Lechet, amit nem keves megprobaltatasok altal vegre sikerult elkeszitenem. Az elozo bejegyzesemben "csak ugy" osszedobott csodabogar termeszetesen nem volt az igazi (hat igen, utolag lattam, hogy a "suritett tej" neha kavetejszin is tud lenni:))... na de ez a franya kis francia nem hagyott nyugodni, igy ismet nekilattam (mostmar tobbszorosen is ellenorzott suritett tejbol)... es ezuttal bejott. A technika ugyanaz maradt, belezuditottam a suritett tejet egy tuzallo talba, a talat (esetemben kis jenai) egy tepsibe tettem, majd a tal feleig felontottem vizzel. Mehet a sutobe es 200 fokon 1-1,1/4 orat "sutjuk"... enyhe karamellszinure:)
Amig a krem keszulodott, addig en is keszulodtem... es raleltem egy nagyon szimpatikus keksz receptre, ami raadasul eredetileg is DdL (roviditem, tul "flancos"nak erzem mindig kiirni:))-vel keszul, jobban mondva, toltodik. A keksz nagyon finom, omlos, majd picit bekemenyedik, de ezt a krem finoman korrigalja. Ez is rem egyszeru... (1 csesze= 250 ml)
  • 3/4 csesze vagy 170 g szobahomersekletu vaj (soha nem ertettem hogy lehet az ennyire "szilard" alapanyagokat cseszevel merni:))
  • 1 csesze cukor
  • 1 nagy tojas
  • 1 kk vanilia kivonat
  • 2 csesze liszt
  • 1/2 kk sutopor
  • csipetnyi so
  • izles szerinti Dulce de Leche (1 csesze)
Bemelegitjuk a sutot 180 fokra, sutopapirral kibelelunk egy nagyobb tepsit.
Osszeontjuk a lisztet, a sutoport es a sot (?!:)). Egy nagyobb edenyben alaposan osszekeverjuk a vajat a cukorral, mikor mar kremes, hozzautjuk a tojast es a vaniliat. Fokozatosan hozza adagoljuk a lisztes kevereket, amig a teszta osszeall. En meg soha nem lattam ennyire finom, konnyu allagu tesztat...meses volt vele dolgozni:) Mostmar csak annyi a dolgunk, hogy a tesztabol kis gumokat szaggatunk, amikbol labdacskakat formalunk, majd kilapitgatjuk... maris sorakozhatnak a tepsiben. Igyekeztem egyforma formakat lapitgatni, mert meg ossze is kell ragasztanom oket.





Es ebbol az adagbol sok lesz (na nem olyan nagyon sok, de azert majdnem:))... nekem 4 tepsivel lett... de mind elfogyott, ugyhogy megtartom:) A kekkeket 10-12 percig sutottem, csalokak, mert a tetejuk mindvegig vilagos szinu marad, a szeleknel kapnak egy kis (remelhetoleg:)) szint.



Numnum...:)


Es meg egy kis... numnum:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails